La Comunitat Autònoma de la Regió de Múrcia (CARM) dona suport a la millora de l’ocupabilitat de les persones en situació de vulnerabilitat i l’atenció socioeducativa a xiquets, xiquetes i adolescents a través de les subvencions de l’IRPF autonòmic, que finançarà els projectes Somos Parte Cartagena i el PAE Shirika de FISAT.

Per: FISAT

Gràcies a les subvencions de l’IRPF autonòmic a la Regió de Múrcia, la Fundació Ángel Tomás- FISAT a Cartagena ofereix diferents projectes dirigits a la infància, la joventut i a col·lectius vulnerables, per a afavorir la prevenció, promoció i educació integral.

Enguany, la convocatòria de l’IRPF, destinada a la realització de programes d’interés general amb finalitats d’interés social a desenvolupar per entitats del Tercer sector, finançarà el programa d’inserció sociolaboral: Somos Parte Cartagena, i el projecte de suport educatiu PAE Shirika. Aquesta subvenció es gestiona a través de la Conselleria de Dona, Igualtat, LGTBI, Famílies i Política Social. Direcció General de Serveis Socials i Relacions amb el Tercer Sector del Govern de la Regió de Múrcia.

Somos Parte Cartagena: cap a la inserció laboral i l’ocupació digna

Somos Parte Cartagena és un projecte dirigit a diferents col·lectius en situació de vulnerabilitat. L’objectiu és dotar als i les participants d’eines que augmenten la seua ocupabilitat i els permeta acostar-se al mercat laboral.

Aquestes eines són: habilitats orientades per a l’ocupació i capacitacions professionals.

En 2021, 243 persones es van beneficiar dels recursos de Somos Parte Cartagena. 93 van realitzar un itinerari d’inserció sociolaboral de les quals, 47 es van formar en els cursos de capacitació. Un 25,5% van aconseguir la inserció laboral. D’altra banda, altres 150 persones van rebre assessorament laboral i/o formatiu.

Per a aquest primer trimestre, Somos Parte Cartagena ofereix les següents formacions:
Al febrer: Curs de capacitació Auxiliar de Magatzem Polivalent (40 hores). Del 21 de febrer al 22 de març. De Dilluns a divendres de 9.30 a 13:*30h
Al març. Curs de Carretoner i *transpaleta elèctrica baix norma UNE58451 en col·laboració amb el Centre Formació Sant Nicolás del 28 de març a l’1 d’abril.

Si estàs interessat o interessada no dubtes a posar-te en contacte amb *Somos Part Cartagena i realitzar la teua preinscripció a través del formulari.
Per a qualsevol dubte, flama o mana un whatsapp al número de telèfon 666441525 o un correu electrònic a somosparte.cartagena@fisat.es.

Projecte de Suport Educatiu Shirika

El PAE Shirika és un recurs dirigit a xiquets, xiquetes i adolescents entre 12 i 17 anys. En 2021 van participar 43 destinatàries i destinataris. La llista d’espera de fins a 34 sol·licitants indica la demanda d’aquest recurs que atén especialment l’entorn del barri de los Dolores, a Cartagena.

En el PAE Shirika s’aborda el treball amb menors des d’una perspectiva àmplia i integral en la qual es treballa, d’una banda l’àmbit acadèmic, amb l’objectiu de reduir el fracàs escolar i aconseguir que cada participant establisca i aconseguisca les seues pròpies metes. També es treballa l’orientació acadèmica i laboral, empoderant a cada jove per a aconseguir les seues metes formatives i laborals.

Un altre àmbit essencial és la prevenció a través de l’educació des de l’oci i temps lliure, la promoció de la salut i la implicació de les famílies i responsables dels centres educatius que cobren en aquest projecte especial importància.

D’altra banda, es posa l’accent principalment en l’adquisició d’habilitats socials i personals, el desenvolupament de l’educació emocional i la formació en qüestions d’igualtat entre persones diverses, de manera que s’afavorisca el creixement íntegre dels i les menors i l’adquisició de valors i eines per a desembolicar-se en la societat.

Com a part fonamental en el projecte es destaca l’atenció psicològica en aquells casos en què fora necessari. Es desenvolupa en sessions individuals i compten amb un seguiment especialitzat per part de la psicòloga del projecte, adaptant cada activitat plantejada a les característiques i necessitats individuals de cada jove.

Algunes de les àrees a treballar estan associades a problemes de comportament, dificultats de relació amb el grup d’iguals o amb la resta de persones de la societat, problemes emocionals, dificultats en la interacció amb la família, desmotivació o apatia, etc.